Huawei FreeBuds SE recenze: Sluchátka, která nezatíží vaši peněženku

Huawei Freebuds Se Recenze

Bluetooth verze a kodeky

Huawei FreeBuds SE bohužel nenabízejí nejnovější verzi Bluetoothu a musí se spokojit s verzí 5.2. To by ale neměl být pro většinu uživatelů problém, protože i tato verze zaručuje stabilní připojení a slušný dosah. Během testování jsem se nesetkal s žádnými výpadky signálu ani jinými problémy s připojením.

Co se týče kodeků, FreeBuds SE podporují pouze základní kodek SBC a AAC. Absence pokročilejších kodeků, jako je aptX nebo LDAC, může být zklamáním pro audiofily, kteří očekávají tu nejvyšší kvalitu zvuku. Pro běžné posluchače hudby, podcastů nebo sledování videí je ale kvalita zvuku s kodekem AAC dostatečná.

Výdrž baterie a nabíjení

Sluchátka Huawei FreeBuds SE slibují na jedno nabití až 6 hodin poslechu hudby a s nabíjecím pouzdrem se tato doba prodlužuje až na 24 hodin. V našem testu se výdrž baterie blížila udávaným hodnotám, i když při vyšší hlasitosti a zapnutém ANC se samozřejmě snižovala.

Potěšující je rychlost nabíjení. Již po 10 minutách v pouzdře sluchátka zvládnou přehrávat hudbu další 3 hodiny. Kompletní nabití vybitého pouzdra s použitím USB-C kabelu pak trvá přibližně hodinu a půl.

Co se týče výdrže baterie, řadí se Huawei FreeBuds SE mezi sluchátka s nadprůměrnou výdrží v dané cenové kategorii. Pokud hledáte sluchátka na cesty do práce, na sport nebo na poslech hudby během dne, FreeBuds SE vás v tomto ohledu nezklamou.

Odolnost proti vodě a prachu

Sluchátka Huawei FreeBuds SE sice nenabízejí oficiální certifikaci odolnosti proti vodě a prachu, ale jejich konstrukce slibuje určitou míru ochrany. S krytím IPX4 pro samotná sluchátka si poradí s potem i drobným deštěm, takže se skvěle hodí na sport nebo procházky v přírodě. Je však důležité si uvědomit, že nabíjecí pouzdro certifikaci IPX4 postrádá. To znamená, že je potřeba ho chránit před vodou a prachem, aby nedošlo k jeho poškození. Celkově vzato, i když FreeBuds SE nejsou vodotěsná, jejich odolnost proti potu a dešti z nich dělá spolehlivého parťáka pro každodenní aktivity. Pokud ale hledáte sluchátka do extrémnějších podmínek, je vhodné zvážit modely s vyšším stupněm krytí.

Mikrofony a kvalita hovorů

Huawei Freebuds SE si nehrají na žádné audiofilské orgie, ale na běžné hovory a poslech hudby v autobuse bohatě stačí. Mikrofony si zaslouží pochvalu za to, jak dobře si poradí s potlačením okolního hluku. I když jsem volal z rušné ulice, protějšek mě slyšel jasně a zřetelně. Není to sice úroveň prémiových sluchátek s aktivním potlačením hluku, ale na svou cenovou kategorii je to nadprůměr.

huawei freebuds se recenze

Během hovorů jsem nezaznamenal žádné výpadky signálu ani robotické zkreslení hlasu. Mikrofony odvádí slušnou práci i při zachycení vašeho hlasu, takže nemusíte mluvit nijak nepřirozeně nahlas. Celkově jsem byl s kvalitou hovorů přes Freebuds SE spokojen. Pokud hledáte cenově dostupná sluchátka, která zvládnou i hovory bez zbytečných komplikací, můžou být Freebuds SE zajímavou volbou.

Ovládání dotykem a gesta

Sluchátka Huawei FreeBuds SE se ovládají dotykovým rozhraním umístěným na obou sluchátkách. Ovládání je intuitivní a reaguje na vaše pokyny s přesností. Dvojitým poklepáním na sluchátko můžete snadno přijmout nebo ukončit hovor, přehrát nebo pozastavit hudbu. Potřebujete-li odmítnout hovor, stačí na sluchátko dvakrát poklepat a podržet. Bohužel, sluchátka nenabízí možnost regulace hlasitosti přímo na sluchátkách. Pro nastavení hlasitosti je nutné použít váš telefon nebo jiné zařízení, ke kterému jsou sluchátka připojena. Absence regulace hlasitosti na sluchátkách může být pro některé uživatele nevýhodou, ale dotykové ovládání je jinak velmi pohodlné a snadno se používá.

Kompatibilita s operačními systémy

Sluchátka Huawei FreeBuds SE se pyšní širokou kompatibilitou s operačními systémy. Ať už používáte chytrý telefon s Androidem, iOS zařízením nebo počítačem s Windows či macOS, nemusíte se bát žádných problémů s připojením. Propojení probíhá standardně přes Bluetooth 5.2, který zajišťuje stabilní a energeticky úsporný přenos zvuku. Díky tomu si užijete bezproblémové poslech hudby, podcastů i telefonování bez ohledu na to, jaký operační systém preferujete.

Pro ještě lepší uživatelský zážitek si můžete do svého zařízení stáhnout aplikaci Huawei AI Life. Ta vám umožní přizpůsobit si nastavení sluchátek, jako je například ekvalizér, ovládání gesty nebo režim nízké latence. Aplikace je k dispozici jak pro Android, tak i pro iOS, takže o žádné funkce nepřijdete.

V praxi to znamená, že ať už jste fanoušci produktů Apple, věrní uživatelé Androidu nebo dáváte přednost počítači, Huawei FreeBuds SE se snadno stanou vaším každodenním společníkem.

Latence a herní režim

Sluchátka Huawei FreeBuds SE si vedou vcelku dobře i co se týče latence. Při poslechu hudby nebo sledování videí je prodleva zvuku minimální a neznatelná. Větší výzvou je ale hraní her, kde je nízká latence klíčová. V běžném režimu připojení je latence FreeBuds SE patrná, i když ne tragická. Pro náročnější hráče ale Huawei nabízí herní režim, který latenci výrazně snižuje.

huawei freebuds se recenze

Aktivace herního režimu je otázkou stisknutí sluchátek po dobu tří sekund. Zvuková odezva se zrychlí a prodleva je minimální, srovnatelná s dražšími modely. I když herní režim zlepšuje odezvu, je potřeba počítat s tím, že mírná latence je stále patrná, a to zejména u her s rychlou akcí. Pro běžné hraní her ale FreeBuds SE v herním režimu postačí.

Důležité je zmínit, že herní režim má mírně vyšší spotřebu energie, a tak se sníží celková výdrž baterie. Pro občasné hraní her to ale není nic hrozného. Celkově lze říci, že Huawei FreeBuds SE nabízí slušnou latenci pro běžné používání i pro hraní her, a to zejména s aktivovaným herním režimem.

Aplikace pro nastavení a ekvalizér

Sluchátka Huawei FreeBuds SE sice nemají dedikovanou aplikaci pro pokročilé nastavení a ekvalizér, ale to neznamená, že nemáte žádné možnosti přizpůsobení. Základní funkce, jako je pozastavení přehrávání hudby nebo přijetí hovoru, lze ovládat jednoduchým poklepáním na sluchátka. Pro podrobnější nastavení a přístup k ekvalizéru můžete využít aplikaci vašeho telefonu pro přehrávání hudby. Většina moderních telefonů s Androidem a iOS nabízí vlastní ekvalizéry, které vám umožní upravit si zvukový projev sluchátek dle vašich preferencí. Můžete si tak například zesílit basy, zvýraznit vokály nebo upravit celkovou hlasitost. I když absence dedikované aplikace může na první pohled působit jako nevýhoda, ve skutečnosti to pro většinu uživatelů nepředstavuje zásadní problém. Základní ovládání je intuitivní a pro pokročilejší nastavení zvuku lze využít stávající aplikace v telefonu.

Srovnání Huawei FreeBuds SE s konkurencí
Funkce Huawei FreeBuds SE Apple AirPods (2. generace)
Cena cca 1 299 Kč cca 3 500 Kč
Výdrž baterie (s pouzdrem) až 24 hodin až 24 hodin
Aktivní potlačení hluku (ANC) Ne Ne
Odolnost proti vodě Neudává se Ne

Srovnání s konkurencí

Huawei Freebuds SE vstupují do ringu s ostrou konkurencí. V této cenové kategorii se o přízeň zákazníků perou sluchátka jako Xiaomi Redmi Buds 3 Lite, Realme Buds Q2s a JBL Tune 125TWS. Ve srovnání s Redmi Buds 3 Lite zaujmou Freebuds SE o něco vyváženějším zvukem a delší výdrží baterie. Realme Buds Q2s sice bodují podporou herního režimu s nízkou latencí, ale Freebuds SE je trumfnou komfortem nošení, který oceníte zejména při delším poslechu. JBL Tune 125TWS se pyšní silnějšími basy, avšak za cenu kratší výdrže a absence podpory aplikace. Huawei Freebuds SE se tak v této společnosti rozhodně neztratí a nabízí lákavou kombinaci ceny, funkcí a výkonu.

huawei freebuds se recenze

Výběr sluchátek je vždy individuální záležitostí a záleží na vašich prioritách. Pokud hledáte sluchátka s co nejlepším poměrem ceny a výkonu a preferujete komfortní nošení, Huawei Freebuds SE jsou sázkou na jistotu. Pokud je pro vás prioritou silný basový projev, poohlédněte se spíše po JBL Tune 125TWS. A pokud sháníte sluchátka s nízkou latencí pro hraní her, sáhněte po Realme Buds Q2s.

Sluchátka Huawei FreeBuds SE překvapí vyváženým zvukem a dlouhou výdrží baterie, a to vše za velmi příznivou cenu. Pro běžného posluchače, který hledá dobrý poměr ceny a výkonu, představují skvělou volbu.

Radek Novotný

Celkový technologický dojem

Huawei Freebuds SE jsou bezdrátová sluchátka, která se pyšní slušnou výdrží baterie a pohodlným nošením. Zvukový projev je překvapivě dobrý za danou cenu, s dostatkem basů i čistými výškami. Ovládání pomocí dotykových plošek je intuitivní a reaguje spolehlivě.

Připojení k telefonu probíhá bez problémů díky technologii Bluetooth 5.2. Sluchátka se dodávají s nabíjecím pouzdrem, které prodlužuje celkovou dobu přehrávání až na 24 hodin.

I když postrádají aktivní potlačení hluku, jejich konstrukce do uší pasivně tlumí okolní ruchy dostatečně pro běžné použití. Celkově Huawei Freebuds SE nabízí skvělý poměr ceny a výkonu a jsou ideální volbou pro uživatele, kteří hledají cenově dostupná bezdrátová sluchátka s dobrým zvukem a dlouhou výdrží baterie.

Publikováno: 20. 08. 2024

Kategorie: technologie

Autor: Karel Čapek